WarThunder

WarThunder

بازی وارتاندر یک بازی شبیه ساز ادوات جنگی رایگان و مولتی پلیر است . که توسط شرکت Gaijin Enertainment در سال 2013 ساخته شد . این بازی در پلتفرمهای STEAM , PS4 , macOS , Linux , XBOX در دسترس است .

در این بازی یوینتهای پر شمار و متنوعی از قبیل تانک و ادوات زرهی ، انواع هواپیما و بمب افکن ها ، کشتی های سبک و سنگین جنگی و هلیکوپتر ها در اختیار بازیکنان قرار دارد . پلیرها میتوانند تحت ملیتهایی چون آلمان ، بریتانیا ، روسیه ، آمریکا ، ایتالیا ، فرانسه و ژاپن و در سه بخش کلی زمینی ، هوایی و دریایی بازی کنند .

گیم پلی :

وارتاندر به سه گیم مود کلی تقسیم میشود عبارت اند از: آرکیدریلستیکشبیه ساز

که این مُدها (حالتها) برای تمامی یونیتهای زمینی هوایی و دریایی وجود دارد . در مد آرکید زمینی (تانکها) ، استفاده از نیروی هوایی به مدت کوتاهی در بازی در اختیار پلیر قرار میگیرد .

در مد واقع گرایانه یا ریلستیک تانک ، بازیکن میتواند از تانک ، هواپیما و یا هلیکوپتر هم استفاده کند . در مود هوایی فقط استفاده از هواپیماها امکانپذیر است (بدون هلیکوپترها چون هلیکوپترها مد مختص به خودشون رو دارن) . در نهایت مد دریایی که در آن پلیرها امکان استفاده از نیروی هوایی را هم خواهند داشت .

بررسی مد آرکید :

در این مد بازیکنان به دو تیم 16 نفره با امکان بازی کردن تمامی ملیتها و یونیتهای همان بخش ، بدون محدودیت تقسیم میشوند . شما میتوانید با فشردن کلید Tab مشاهده کنید که دشمنان شما در تیم مقابل چه نوع یونیتی را در اختیار دارند .

مدل Damage و فیزیک در این نوع مد بازی ساده سازی شده (برای مثال هواپیماها در هنگام شیرجه مشکل فشار اضافی بر بالها و آسیب دیدن آن را ندارند و تا حدودی به خوبی قابل کنترل باقی خواهند ماند.

قدرت موتور تانکها بوست میشود و سریعتر هستند . اما با این حال برخی عناصر ریلستیک در این مد حفظ شده اند (برای مثال بمب افکن ها مانور و حرکتی سریع مانند جنگنده ها ندارند) . در مود آرکید مکانیزم هایی نظیر نشانگر پرتاب بمب برای هواپیماها ریلود شدن مجدد توپها و مسلسل ها و بمبها بعد از مدتی و نشانگر میزان نفوذ توپ تانکها بر روی زره هدف مقابل در مود تانکها طراحی شده اند.

در مد هوایی آرکید

حمله به یونیتهای زمینی تیم دشمن ، نابودی تمام هواپیماها و همینطور پایگاههای آنها از جمله اهداف ماموریتهای بتل هاست. هدف ماموریتهای Domination با فرود و تصرف پایگاههای دشمن (لندینگ بر فرودگاه به مدت حداقل 5 ثانیه) انجام میشد .

برای آسانتر شدن هدفگیری نشانگر موقعیت هواپیمای دشمن در این نوع مود وجود دارد و از حرکت هواپیمای دشمن یک پیشبینی به بازیکن برای هدفگیری بهتر و دقیقتر ارائه میکند .

در مد زمینی آرکید

domination هدف تصرف نقاط استراتژیک (پوینتهای آلفا،براوو و چارلی) در نقشه بازی میباشد. بازیکنان باید ضمن پیشروی و نابودی تانکاهای دشمن این نقاط رو تصرف و از آنها دفاع کنند.همانند مود هوایی برای مود زمینی هم نشانگر هدفگیری توپ تانک (بر اساس مسافت) و همینطور نشانگر رنگی نفوذ در زره (سبز نفوذ قطعی،زرد احتمال نفوذ و قرمز عدم نفوذ در زره) در نظر گرفته شده است .

مد واقع گرایانه و یا ریلستیک :

در گذشته “جنگ های تاریخی “نامگذاری شده بود این حالت (مد) از بازی برای بازیکن هایی ایجاد شده که میخواهند تجربه ی واقع گرایانه تری را در محیط بازی تجربه کنند و از نظر موارد فیزیکی و مدل سازی آسیب ها واقع گرایانه تر است و این درحالی است که ساده ترین عنصر های کنترل و رابط کاربری از حالت آرکید را حفظ میکند .

در حالت (مد) جنگ های هوایی واقع گرایانه

جنگنده ها باید از فرودگاه بلند شده و پرواز کنند ولی بمب افکن ها و هواپیما هایی که جهت حمله به نیرو هایی زمینی یا بمب افکن ها ساخته شده اند در یک نقطه در هوا پرواز را شروع می کنند که بر اساس نوع هواپیمایی که انتخاب کرده اید ارتفاع نقطه شروع پرواز در هوا متفاوت خواهد بود.
مدل سازی آسیب های بدنه باعث میشود که زدن دشمن از فواصل زیاد سخت بشود و همچنین نشانگر کمک کننده هم برای زدن دشمن وجود نخواهد داشت. سرعت های بسیار بالا میتواند باعث شود که هواپیما قدرت مانور دادن را از دست بدهد و یا اینکه کلا نتواند مانور بدهد.
به علت نیروی گرانش شبیه سازی شده درصورتی که در سرعت های بسیار بالا مانور های شدید بدهید این کار میتواند باعث شود که خلبان دچار بیهوشی موقت شده و کنترل هواپیما را از دست بدهد یا اینکه بال های هواپیما کنده شوند و زاویه های دید مانند حالت آرکید است.
زمانی که تیر سلاح ها و یا تسلیحات (بمب ها و موشک ها) هواپیما تمام شدند، بازیکنان میتوانند جهت تعمیر و بارگذاری تسلیحات به فرودگاه باز گردند.
در اکثر مبارزات در این حالت بازیکنان هر تیمی که انتخاب میشوند به گونه ای است که ملیت ها باهم در یک جبهه باشند تا امکان شبیه سازی مبارزات و جنگ های تاریخی را فراهم سازی کند به طور مثال در استالینگراد نیروهای هوایی اتحاد جماهیر شوروی روسیه در برابر نیروهای نازی آلمان قرار میگرند و به مبارزه میپردازند.

در بتلهای حالت واقع گرایانه تانک

بازیکنان میتوانند بیش از یک هواپیما هلیکوپتر یا تانک در یک بازی استفاده کنند که این کار هم با استفاده از (spawn points) امکان پذیر است و هم از طریق نابود کردن تانک یا هواپیمای دشمن ، آسیب رساندن به دشمن ، مورد اصابت قرار گرفتن و یا فتح کردن نقاط کلیدی نقشه به بازیکن داده میشود .

همانند بخش واقع گرایانه هوایی بازیکنان به نوع و اسم یونیت مورد استفاده ی دشمن (با استفاده از کلید Tab در pc) و همینطور راهنمای نفوذ و نشان دهنده فاصله دسترسی ندارند(البته میشود از مسافت یاب استفاده کرد) در این نوع حالت از بازی همیشه میتوان هم از هواپیما و یا هلیکوپتر هم استفاده کرد.

حالت شبیه ساز یا سمولاتور :

این مد قبلا جنگ های کاملاً واقعی نام داشت ؛ جنگ های شبیه ساز بر اساس جنگ های واقع گرایانه با محدودیت بیشتر در کنترل ها و رابط ها است؛ تنها از زاویه دید اول شخص در اطاقک خلبان و زاویه دید خارجی برای مسلسل چی های دفاعی هواپیما (اگر تنها یک مسلسل چی باشد از زاویه دید اول شخص مسلسل چی خواهد بود) میشود در پرواز استفاده کرد ؛ بازیکنان تانک به دوربین توپچی،دوربین راننده و زاویه دید فرمانده که در بالای تانک است محدود میشوند.

بازیکنان توانایی استفاده و تنظیم فلپ ها (قسمت قابل تنظیم در لبه بال) ، تریم ( قسمت قابل تنظیم در بال برای کاهش یا افزایش ارتفاع ) وموتور هواپیما را در حالت شبیه ساز دارند .
صفحه نمایش اطلاعات جهت نشان دادن سرعت، ارتفاع، جهت حرکت، تنظیمات رانش موتور،دمای روغن و آب و گزارش ساده از میزان آسیب دیدگی بدنه، نوع یونیتهای دشمن نشان داده نخواهند شد و تگ های هم تیمی ها تنها در فاصله 0.9 کیلومتری (0.56 مایلی) نشان داده خواهد شد .

در جنگ های ترکیبی هیچگونه علامتی بر روی نیروهای دشمن و نیروهای خودی نشان داده نخواهد شد،بنابراین بازیکنان باید به تانک ها یا هواپیماهایی که چند ملّیت در بازی به آن ها دسترسی دارند و یا اینکه توسط بازیکن با استفاده از طرح ها و یا دکور های موجود در بازی شخصی سازی شده اند توجه به خصوصی داشته باشند .

منبع مطلب : iranwt.ir

نوشتن یک نظر

ایمیل شما بصورت عمومی منتشر نمی شودفیلدهایی که با * نشان شده اند، الزامی اند.

شما می توانید از این تگ های html استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*